Cea mai buna alegere de anvelope
pentru automobilul dvs.

Master LUX - rețeaua centrelor de anvelope și stații de service

podbor-mobile



Anvelope

Detalii scurte Anvelope de vară

Michelin Energy Saver 205/55 R16

Cod marfă: ATMI-291

Sezon: Vară

Lățime: 205

Înălțime: 55

Index încărcare: 91 (615 kg)

Index viteză: V (240 km/h)

Massa BRUTTO: 8.213

Masa NETTO: 7.7

Țara producător: Uniunea Europeana

Diametru: 16

Grupa mărfurilor: Anvelopa

Detalii scurte Anvelope de vară

Michelin Primacy 4 185/65 R15

Cod marfă: ATMI-275

Sezon: Vară

Lățime: 185

Înălțime: 65

Index încărcare: 88 (560 kg)

Index viteză: T (190 km/h)

Masa NETTO: 7.54

Țara producător: Uniunea Europeana

Diametru: 15

Grupa mărfurilor: Anvelopa

Detalii scurte Anvelope de vară

Lassa Greenways 195/65 R15

Cod marfă: ATT-235

Sezon: Vară

Lățime: 195

Înălțime: 65

Index încărcare: 91 (615 kg)

Index viteză: H (210 km/h)

Massa BRUTTO: 8.13

Masa NETTO: 8.145

Țara producător: Turcia

Tip anvelopă: Autoturism

Diametru: 15

Detalii scurte Anvelope de vară

Tigar UH Performance 225/55 R17

Cod marfă: ATMI-636

Sezon: Vară

Lățime: 225

Înălțime: 55

Index încărcare: 101 (825 kg)

Index viteză: W (270 km/h)

Masa NETTO: 9.7

Țara producător: Serbia

Diametru: 17

Detalii scurte Anvelope universale

Michelin CROSSCLIMATE 2 195/65 R15

Cod marfă: ATMI-786

Sezon: Universal

Lățime: 195

Înălțime: 65

Index încărcare: 91 (615 kg)

Index viteză: H (210 km/h)

Masa NETTO: 7.58

Țara producător: Uniunea Europeana

Diametru: 15

Detalii scurte Anvelope de vară

Michelin Pilot Sport 5 245/45 R19

Cod marfă: ATMI-876

Sezon: Vară

Lățime: 245

Înălțime: 45

Index încărcare: 102 (850 kg)

Index viteză: Y (300 km/h)

Masa NETTO: 11.41

Țara producător: Uniunea Europeana

Diametru: 19

Detalii scurte Anvelope universale

Lassa Competus A/T 3 225/70 R16

Cod marfă: ATT-541

Sezon: Universal

Lățime: 225

Înălțime: 70

Index încărcare: 103 (875 kg)

Index viteză: T (190 km/h)

Masa NETTO: 14.85

Țara producător: Turcia

Diametru: 16

Detalii scurte Anvelope de vară

Sunny NP226 175/70 R14

Cod marfă: ATC-496

Sezon: Vară

Lățime: 175

Înălțime: 70

Index încărcare: 84 (500 kg)

Index viteză: T (190 km/h)

Masa NETTO: 6.47

Țara producător: Republica Populară Chineză

Diametru: 14

Detalii scurte Anvelope de vară

Cooper Zeon SC8 205/55 R16

Cod marfă: ATA-361

Sezon: Vară

Lățime: 205

Înălțime: 55

Index încărcare: 91 (615 kg)

Index viteză: V (240 km/h)

Masa NETTO: 9.09

Țara producător: Uniunea Europeana

Diametru: 16

Detalii scurte Anvelope de vară

Lassa Transway 3 205/70 R15C

Cod marfă: ATT-549

Sezon: Vară

Lățime: 205

Înălțime: 70

Index încărcare: 106/104 (950/900 kg)

Index viteză: R (170 km/h)

Masa NETTO: 11.93

Țara producător: Turcia

Diametru: 15C

Detalii scurte Anvelope de vară

Cooper Zeon 4XS Sport 235/60 R18

Cod marfă: ATA-433

Sezon: Vară

Lățime: 235

Înălțime: 60

Index încărcare: 103 (875 kg)

Index viteză: V (240 km/h)

Masa NETTO: 13.55

Țara producător: Uniunea Europeana

Diametru: 18

Detalii scurte Anvelope de vară

Lassa Revola 215/60 R16

Cod marfă: ATT-576

Sezon: Vară

Lățime: 215

Înălțime: 60

Index încărcare: 99 (775 kg)

Index viteză: V (240 km/h)

Masa NETTO: 9.63

Țara producător: Turcia

Diametru: 16

Uleiuri

Detalii scurte

Rheinol Primus DPF 5W-30 5L

Cod marfă: 30180-580-5

Tip ulei: Sintetic

Viscozitate: 5W-30

Massa BRUTTO: 4.61

Masa NETTO: 4.25

Țara producător: Germania

Aplicabilitatea uleiului: Ulei motor

Grupa mărfurilor: Ulei

Detalii scurte

Rheinol Primus DX 5W-30 5L

Cod marfă: 31228-580-5

Tip ulei: Sintetic

Viscozitate: 5W-30

Massa BRUTTO: 4.7

Masa NETTO: 4.3

Țara producător: Germania

Aplicabilitatea uleiului: Ulei motor

Grupa mărfurilor: Ulei

Detalii scurte

Rheinol Primol CS 10W-40 5l

Cod marfă: 31344-580-5

Tip ulei: Semisintetic

Viscozitate: 10W-40

Massa BRUTTO: 4.79

Masa NETTO: 4.38

Țara producător: Germania

Aplicabilitatea uleiului: Ulei motor

Grupa mărfurilor: Ulei

Detalii scurte

Rheinol Primus HDC 5W-40 5L

Cod marfă: 31167-580-5

Tip ulei: Sintetic

Viscozitate: 5W-40

Massa BRUTTO: 4.7

Masa NETTO: 4.3

Țara producător: Germania

Aplicabilitatea uleiului: Ulei motor

Grupa mărfurilor: Ulei

Detalii scurte

Rheinol Favorol LMF 10W-40 5L

Cod marfă: 31368-580-5

Tip ulei: Semisintetic

Viscozitate: 10W-40

Massa BRUTTO: 4.7

Masa NETTO: 4.3

Țara producător: Germania

Aplicabilitatea uleiului: Ulei motor

Grupa mărfurilor: Ulei

Detalii scurte

Rheinol Primus DXM 5W-40 5L

Cod marfă: 31239-581-5

Tip ulei: Sintetic

Viscozitate: 5W-40

Massa BRUTTO: 4.7

Masa NETTO: 4.3

Țara producător: Germania

Aplicabilitatea uleiului: Ulei motor

Grupa mărfurilor: Ulei

Baterii auto

Detalii scurte

Baterie auto BAREN (Blu polar) 60Аh E

Cod marfă: BA-212

Capacitate: 60

Lățime: 175

Înălțime: 175

Lungime: 242

Polaritate: Plus dreapta

Puterea porn.: 600

Massa BRUTTO: 14.3

Masa NETTO: 14.3

Grupa mărfurilor: Baterie auto

Uzina: FIAMM

Țara producător: Italia

Detalii scurte

Baterie auto BAREN (Blu polar) 54Аh E

Cod marfă: BA-211

Capacitate: 54

Lățime: 175

Înălțime: 175

Lungime: 207

Polaritate: Plus dreapta

Puterea porn.: 520

Massa BRUTTO: 12.7

Masa NETTO: 12.7

Grupa mărfurilor: Baterie auto

Uzina: FIAMM

Țara producător: Italia

Detalii scurte

Baterie auto BAREN (LKW Super HD) 225Аh

Cod marfă: BA-263

Capacitate: 225

Lățime: 273

Înălțime: 242

Lungime: 518

Polaritate: Plus stinga

Puterea porn.: 1150

Massa BRUTTO: 60.2

Masa NETTO: 60.2

Grupa mărfurilor: Baterie auto

Uzina: FIAMM

Țara producător: Italia

Detalii scurte

Baterie auto BAREN (Blu polar) 80Аh E

Cod marfă: BA-264

Capacitate: 80

Lățime: 175

Înălțime: 190

Lungime: 278

Polaritate: Plus dreapta

Puterea porn.: 730

Massa BRUTTO: 18

Masa NETTO: 18

Grupa mărfurilor: Baterie auto

Uzina: FIAMM

Țara producător: Italia

Detalii scurte

Baterie auto BAREN (Profi) 95Аh E

Cod marfă: BA-273

Capacitate: 95

Lățime: 172

Înălțime: 220

Lungime: 302

Polaritate: Plus dreapta

Puterea porn.: 760

Massa BRUTTO: 22

Masa NETTO: 22

Grupa mărfurilor: Baterie auto

Uzina: FIAMM

Țara producător: Italia

Detalii scurte

Baterie auto BAREN (Profi) 40Аh E

Cod marfă: BA-200

Capacitate: 40

Lățime: 127

Înălțime: 220

Lungime: 187

Polaritate: Plus dreapta

Puterea porn.: 300

Massa BRUTTO: 9.4

Masa NETTO: 9.4

Grupa mărfurilor: Baterie auto

Uzina: FIAMM

Țara producător: Italia

Chimie auto

Detalii scurte

Antigel Sintec OJ-40 bid 5kg

Cod marfă: 24-40/5

Tip autochimie: antigel /sampon

Scopul uleiului: Antigel

Massa BRUTTO: 5

Masa NETTO: 5

Țara producător: Rusia

Compartiment/volumul uleiului: Технические жидкости

Grupa mărfurilor: Antigel/Sampon

Uzina: SRL"ĂCOM"

Detalii scurte

Sibiria Antifreeze -40 Galben 1kg

Cod marfă: 37g-40/1

Tip autochimie: antigel /sampon

Scopul uleiului: Antigel galben

Massa BRUTTO: 1

Masa NETTO: 1

Țara producător: Rusia

Compartiment/volumul uleiului: Технические жидкости

Grupa mărfurilor: Antigel/Sampon

Uzina: SRL"ĂCOM"

Detalii scurte

Antigel Sibiria A-40 (verde) bid 1kg

Cod marfă: 37v-40/1

Tip autochimie: antigel /sampon

Scopul uleiului: Antigel verde

Massa BRUTTO: 1

Masa NETTO: 1

Țara producător: Rusia

Compartiment/volumul uleiului: Технические жидкости

Grupa mărfurilor: Antigel/Sampon

Uzina: SRL"ĂCOM"

Detalii scurte

Sintec ANTIFREEZE-40 GOLD 1kg.(g12)

Cod marfă: 24-1-40/1

Tip autochimie: antigel /sampon

Scopul uleiului: Antigel

Massa BRUTTO: 1

Masa NETTO: 1

Țara producător: Rusia

Compartiment/volumul uleiului: Технические жидкости

Grupa mărfurilor: Antigel/Sampon

Uzina: SRL"ĂCOM"

Detalii scurte

Antigel A-40M Sibiri Albastru 0.9kg

Cod marfă: 38-40/1

Tip autochimie: antigel /sampon

Scopul uleiului: Antigel

Massa BRUTTO: 1

Masa NETTO: 1

Țara producător: Rusia

Compartiment/volumul uleiului: Технические жидкости

Grupa mărfurilor: Antigel/Sampon

Uzina: Обнинскоргсинтез

Detalii scurte

Sibiria ANTIFREEZE-40 G-12 1kg

Cod marfă: 37-12-40/1

Tip autochimie: antigel /sampon

Scopul uleiului: Antigel rosu

Massa BRUTTO: 1

Masa NETTO: 1

Țara producător: Rusia

Compartiment/volumul uleiului: Технические жидкости

Grupa mărfurilor: Antigel/Sampon

Uzina: ооо Эком

Master LUX - cel mai bun dealer Goodyear și Dunlop din Moldova în 2023

22.04.2024

Master LUX - cel mai bun dealer Goodyear și Dunlop din Moldova în 2023

În 2023, compania Master LUX (marca comercială a companiei Agropiese TGR Grup) a câștigat titlul de cel mai bun dealer Goodyear și Dunlop din Moldova în categoria „anvelope pentru autoturisme”.   Master LUX este principalul furnizor de anvelope din Moldova. Rețeaua noastră de centre de anvelope este orientată către satisfacerea nevoilor clienților, inovarea tehnică și îmbunătățirea gamei de produse și servicii. Compania își actualizează în mod constant gama de modele și dimensiuni de anvelope.   Acest succes este o dovadă a calității ridicate a serviciilor pentru clienți și a construirii vânzărilor de succes în țara noastră. Mulțumim clienților noștri pentru încredere și promitem să continuăm să oferim doar cele mai bune produse și servicii.
Anvelopele ECSTA HS52 au demonstrat proprietăți de rulare remarcabile.

16.04.2024

Anvelopele ECSTA HS52 au demonstrat proprietăți de rulare remarcabile.

Modelul sud-coreean de anvelope de vară Kumho ECSTA HS52 a intrat în top trei în urma recentului test de performanță al anvelopelor realizat de Clubul Automobilistic German (ADAC). Anvelopa de vară ECSTA HS52, concepută pentru drumurile și condițiile climatice europene, a ocupat locul trei în teste, după anvelopele Continental și Michelin. În test au fost comparate caracteristicile anvelopelor de vară (dimensiunea 215/55R17) de la 16 producători diferiți. Pe un automobil Volkswagen T-Roc, accentul principal în timpul testelor a fost pus pe siguranța conducătorului auto, care a inclus comportamentul pe drumuri umede și uscate, precum și echilibrul ecologic, care a acoperit distanța parcursă, rezistența la uzură, eficiența, nivelul de zgomot și ecologicitatea. Desenul protector al ECSTA HS52 are un model de blocuri, permițând anvelopei să mențină un nivel constant de aderență, iar blocurile rigide ale umărului au fost concepute pentru a îmbunătăți direcționarea și pentru a crește siguranța la conducere. Modelul ECSTA HS52 este deja disponibil pe rafturile centrelor de anvelope Master LUX - dealerul oficial Kumho din Moldova.
REVOLuția Lassa: prezentăm modelul super-tehnologic Lassa Revola!

08.04.2024

REVOLuția Lassa: prezentăm modelul super-tehnologic Lassa Revola!

La începutul anului 2024, compania Lassa a prezentat inovația lor revoluționară - anvelopele de vară din segmentul confortului Lassa Revola. Etichetarea "Nextgen" ("Următoarea Generație") indică faptul că anvelopele utilizează numeroase tehnologii moderne, care în ansamblu au creat un produs de un nivel calitativ nou. Revola este primul model Lassa creat special pentru vehiculele electrice. Într-adevăr, Revola completează perfect vehiculele electrice și hibride, asigurând performanța și eficiența optimă pe fiecare kilometru de drum. Marcajul special de pe peretele lateral al anvelopelor EV-ready confirmă adaptarea Lassa Revola pentru vehiculele de acest tip. Cu toate acestea, ele se potrivesc și vehiculelor cu motoare cu ardere internă. Deoarece anvelopele Lassa Revola au demonstrat îmbunătățiri în aproape toți parametrii cheie. Revola oferă o aderență excelentă pe drumurile umede, confirmată de marcajul european "A". De asemenea, se remarcă prin distanța de frânare îmbunătățită pe suprafețe umede și uscate și confortul ridicat în timpul condusului. Desenul îmbunătățit al benzii de rulare asigură o călătorie mai lină, mai sigură și mai confortabilă. În timpul testelor, acest model a demonstrat că va oferi o durată de viață crescută, va reduce consumul de combustibil prin reducerea semnificativă a rezistenței la rulare și va oferi o manevrabilitate mai mare prin reducerea greutății cu 20%! Eficiența consumului de energie s-a îmbunătățit cu 5%, reflectată în clasificarea "B" pe eticheta europeană a anvelopelor. În general, Lassa Revola corespunde așteptărilor ridicate ale șoferilor de vehicule electrice și hibride. Revola este încarnarea inovației, performanței, confortului și ecologiei în toate aspectele. Anvelopele Lassa Revola sunt disponibile în 37 de dimensiuni, începând de la 185/65 R15 și până la 245/40 R18. În acest sezon, modelul este deja disponibil în Moldova.
Hernie la roată: ce să faci? Sfaturi de la expert

22.05.2024

Hernie la roată: ce să faci? Sfaturi de la expert

Așa-numita hernie la roată este o umflătură pe suprafața laterală, care apare din cauza deteriorării structurii interne a acesteia. Ea poate apărea în urma unui impact, suprasarcini, defecte de fabricație sau utilizare necorespunzătoare. Această umflătură reprezintă o problemă serioasă pentru siguranța rutieră și necesită atenție imediată. În acest articol vom examina ce să faci dacă apare o astfel de umflătură pe roată. Cauzele apariției Lovirea bordurilor (în special la viteză), a unei gropi adânci sau a unui alt obiect ascuțit poate deteriora carcasa sau partea laterală a anvelopei, ducând la apariția unei umflături. Transportul încărcăturilor grele, care depășesc sarcina admisă pentru anvelopă, crește riscul apariției herniei. Presiunea insuficientă sau excesivă poate deteriora structura anvelopei. Uneori, herniile pot apărea din cauza unui defect de fabricație. În timp, cauciucul își pierde proprietățile, făcând anvelopele mai vulnerabile la deteriorări. Tipuri de hernii Umflătura laterală. Aceasta este o umflătură pe suprafața laterală. Principalele cauze sunt loviturile de borduri, impacturile cu gropi, defectele de fabricație, suprasarcina. În cazul unei astfel de deteriorări, riscul de explozie a anvelopei este ridicat, în special la viteză mare. Necesită înlocuire imediată. Hernie de protecție - umflătura pe suprafața benzii de rulare a anvelopei. Cauze: obiecte ascuțite, lovituri puternice în obstacole rutiere, supraîncălzire. În acest caz, riscul de explozie este mai mic comparativ cu hernia laterală, dar necesită totuși înlocuire. Hernie în zona cordului - este o umflătură în zona unde carcasa (cordul) se unește cu banda de rulare. Cauze: deteriorarea carcasei interne, lovituri puternice, presiune necorespunzătoare. În acest caz, riscul de extindere rapidă a deteriorării, care poate duce la explozia anvelopei, este ridicat. Hernie în zona centurii - o umflătură situată de-a lungul circumferinței anvelopei la locul de îmbinare a diferitelor straturi de material. Principalele cauze sunt defectele de fabricație, loviturile puternice, instalarea necorespunzătoare. Această deteriorare poate duce la uzură inegală și explozia anvelopei. Necesită înlocuire. Hernie ascunsă - deteriorare internă, nu întotdeauna vizibilă pe suprafața anvelopei, dar resimțită în timpul conducerii prin vibrații. Apare din cauza loviturilor puternice, supraîncălzirii, utilizării îndelungate a anvelopei. Astfel de defecte pot duce brusc la explozie. În acest caz, este necesară o inspecție profesională. Ce să faci? Opriți mașina. Dacă observați o hernie pe partea laterală a roții, încercați să opriți cât mai curând posibil într-un loc sigur. Continuarea conducerii cu o anvelopă deteriorată poate duce la explozia acesteia și la un accident. Evaluați dimensiunea. Dacă umflătura de pe roată este mică, puteți conduce cu atenție până la cel mai apropiat service de anvelope sau atelier auto. Viteza de deplasare trebuie să fie mică. Cu toate acestea, dacă umflătura este mare, este mai bine să apelați la un serviciu de tractare. Nu încercați să reparați anvelopa pe cont propriu! O umflătură pe roată este o deteriorare gravă care nu poate fi remediată printr-o simplă reparație. Încercările de reparație pe cont propriu pot duce la consecințe și mai grave. Serviciul de reparație a anvelopelor este disponibil în unele ateliere auto. Un specialist experimentat poate determina calificat dacă anvelopa poate fi reparată sau nu (de cele mai multe ori, nu). Cea mai sigură metodă de remediere a problemei este înlocuirea anvelopei. Verificarea celorlalte roți. Asigurați-vă că verificați toate anvelopele pentru a detecta eventualele deteriorări și pentru a verifica corectitudinea presiunii. Poate fi necesar să efectuați și o balansare și o verificare a alinierii roților. Prevenirea apariției herniilor la roți Conducere atentă. Evitați lovirea bordurilor, gropilor și a altor obstacole. Verificarea regulată a presiunii. Mențineți presiunea corectă, conform recomandărilor producătorului mașinii dvs. Controlul încărcăturii. Nu suprasolicitați mașina, urmați recomandările privind sarcina maximă pe anvelope. Inspecție regulată. Verificați periodic starea anvelopelor pentru a detecta eventualele deteriorări și uzura. Repararea anvelopelor în Moldova Un preț atractiv pentru serviciul de reparare a anvelopei după formarea unei hernii poate motiva pe cineva să aleagă această opțiune. Totuși, este important să înțelegeți clar că nu este posibil să se refacă firele rupte ale cordului, integritatea lor fiind pierdută pentru totdeauna. În unele ateliere auto din Moldova, se aplică un plasture pe zona deteriorată de pe interior și apoi se vulcanizează. Ideal, acest plasture este întărit cu fibre puternice, dar în practică acest lucru nu se întâmplă întotdeauna. Chiar și cu plasture armate, rezistența zonei este semnificativ mai mică decât cea originală. Astfel, se alterează greutatea și forma roții, ceea ce duce la dezechilibru și neuniformitatea rigidității anvelopei. În consecință, veți avea o anvelopă nesigură. Există un risc mare ca o astfel de anvelopă să „bată”, ceea ce deteriorează rulmenții butucului, bucșele brațelor suspensiei, amortizoarele, articulațiile sferice și alte componente. În special, suferă componentele sistemului de direcție dacă este afectată roata din față: bieletele de direcție și caseta de direcție. Repararea suspensiei și a mecanismelor de direcție, în special la mașinile străine, poate fi foarte costisitoare. Cel mai important aspect este siguranța. Nimeni nu poate garanta că anvelopa reparată nu va exploda în timpul conducerii. Plasturul se poate dezlipi. Există și o metodă în care zona deteriorată a anvelopei este cusută cu fire groase de nylon și apoi vulcanizată cu cauciuc brut. Totuși, această metodă nu restabilește corect anvelopa. Firele vechi nu pot fi refăcute, iar noua structură nu are aceeași rezistență mare ca și anvelopa nedeteriorată. În plus, echilibrul și densitatea anvelopei vor fi iremediabil afectate. Astfel, repararea calitativă a unei hernii pe o roată nu este posibilă, lucru pe care vi-l vor spune în orice atelier auto respectabil din Chișinău. Costul pentru încercarea de a economisi poate fi prea mare. Așadar, o umflătură mare este o problemă serioasă care nu poate fi ignorată. La detectarea acesteia, trebuie să luați măsuri imediat pentru a asigura siguranța. Înlocuirea anvelopei deteriorate cu una nouă este cea mai bună metodă de a evita situațiile de accident. Amintiți-vă de importanța prevenirii: conducerea atentă, verificarea regulată a presiunii și stării anvelopelor vă vor ajuta să evitați apariția herniilor și să prelungiți durata de viață a roților dvs.
Ghidul complet pentru verificarea unei mașini înainte de achiziție: cum să eviți problemele

05.04.2024

Ghidul complet pentru verificarea unei mașini înainte de achiziție: cum să eviți problemele

Achiziționarea unei mașini în Moldova este un pas care necesită o abordare atentă. Este deosebit de important să fii precaut atunci când este vorba de mașinile (second-hand). Vânzătorul va lăuda întotdeauna marfa sa. Nu vă puteți baza doar pe aspectul exterior al mașinii. Verificarea mașinii înainte de cumpărare vă poate economisi multe probleme și bani în viitor. În acest articol, vom examina pașii și aspectele de bază ale testării unui automobil, care vă vor ajuta să faceți o alegere corectă Istoria și documentația Înainte de a începe chiar și inspecția mașinii, asigurați-vă că aveți acces la toată documentația relevantă. Aceasta include certificat de înmatriculare a mașinii, cartea de service, istoricul de service și rapoartele de accidente (dacă există). Verificați ca numărul VIN (numărul șasiului) de pe documente să coincidă cu cel de pe mașină. Verificarea istoricului și a numărului VIN Nu uitați să consultați istoricul mașinii folosind serviciile specializate. Acest lucru vă va ajuta să identificați orice probleme grave, precum și să aflați dacă mașina a fost furată sau a fost implicată în accidente. Codul VIN oferă, de asemenea, posibilitatea de a verifica legalitatea mașinii. Inspectare exterioară Examinați mașina din exterior pentru lovituri, zgârieturi și semne de ruginație, toate panourile caroseriei pentru nuanțe diferite de culoare, care ar putea indica reparații anterioare. Fiți atenți la starea anvelopelor, a geamurilor și a farurilor. Sub capotă, acordați atenție semnelor de scurgeri de ulei sau alte lichide. Test de conducere Testul de conducere este un moment cheie în achiziționarea unei mașini second-hand. Acesta vă va arăta cum reacționează mașina la diferite condiții de drum - străzi urbane, autostrăzi, viraje și frânare. Observați zgomotele și vibrațiile, care ar putea indica probleme la suspensie sau motor. Testați dacă frânele răspund așa cum vă așteptați. Inspectare interioară Examinați interiorul pentru uzură și deteriorare. Apăsați toate butoanele și comutatoarele, inclusiv sistemul de climatizare și sistemul audio. Sub covor poate fi ascunsă o deteriorare, deci nu uitați să verificați ce este sub ele. Inspecția tehnică Dacă după etapele anterioare mașina vă interesează încă, treceți la etapa principală a verificării - inspecția tehnică la service-ul auto. Un mecanic profesionist vă va ajuta să identificați orice probleme ascunse, care pot fi invizibile pentru un cumpărător obișnuit. În plus, adesea mecanicii înțeleg evaluarea pieței mașinilor second-hand și vă pot oferi o estimare corectă a prețului. Verificarea completă a mașinii în service-ul auto (stația de service auto) de obicei include mai multe etape, în cadrul cărora se efectuează o analiză detaliată a tuturor sistemelor principale și a componentelor mașinii. Iată etapele tipice ale inspecției tehnice complete la service-ul auto: Diagnosticarea ansamblului motorului •    Verificarea nivelului de ulei și a lichidelor. •    Analiza funcționării motorului la relanți și la turație. •    Verificarea compresiei în cilindri (dacă este necesar). •    Verificarea existenței scurgerilor de ulei sau de lichid de răcire. •    Inspectarea transmisiei și a suspensiei: •    Testarea funcționării cutiei de viteze la toate treptele. •    Verificarea stării ambreiajului (în cazul cutiei de viteze mecanice). Diagnosticarea sistemului de frânare și a suspensiei •    Inspectarea suspensiei pentru uzura amortizoarelor, rulmențelor și a pieselor de cauciuc. •    Uzura plăcilor de frână, starea discurilor, existența scurgerilor de lichid de frână. Electrica și electronica •    Testarea funcționării sistemului de aprindere. •    Verificarea bateriei și a încărcării generatorului. •    Diagnosticarea sistemelor electronice ale mașinii (de exemplu, ABS, ESP). •    Verificarea funcționării iluminatului (faruri, stopuri, semnalizări etc.). Verificarea caroseriei și a interiorului •    Inspectați caroseria împotriva coroziunei, loviturilor și ruginiei. •    Verificați starea vopselei. •    Verificați funcționarea geamurilor electrice, a încuietorilor și a mânerelor ușilor. •    Verificați starea interiorului pentru uzură și deteriorări. Inspecții suplimentare •    Sistemul de aer condiționat. •    Starea curelelor de transmisie (tensiune, uzură). •    Funcționarea sistemului de răcire (radiator, ventilator). Test de conducere  După inspecție și diagnosticare, se poate efectua un test de conducere profesional pentru a evalua dinamica, manevrabilitatea și starea generală a mașinii pe drum. După efectuarea tuturor verificărilor și diagnosticelor necesare, mecanicii de la service-ul auto întocmesc un raport detaliat despre starea mașinii și oferă recomandări pentru întreținerea și repararea ulterioară, dacă este necesar. Serviciul de verificare a automobilului la service-ul auto Master Lux  Verificarea completă a mașinii înainte de achiziție este disponibilă la Master LUX. Mașina va fi verificată de mecanici cu ochi bine antrenați și o vastă experiență, folosind echipament profesional. Nu va scăpa nici o problemă din atenția lor. Aveți la dispoziție două service-uri la Chișinău. În cazul în care clientul decide să achiziționeze mașina inspectată, poate comanda imediat diverse servicii de reparație și poate cumpăra piese de schimb și accesorii din magazin. Prețul pentru o astfel de verificare este competitiv. Achiziționarea unei mașini este o decizie serioasă, iar este important să vă alocați timp pentru o verificare amănunțită înainte de a face achiziția. Urmați pașii enumerați mai sus și veți putea evita multe probleme potențiale și veți face o alegere corectă. Nu ezitați să solicitați ajutor de la specialiști dacă aveți îndoieli sau întrebări.
Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată

28.02.2024

Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată

Schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată este o procedură importantă în întreținerea oricărui autovehicul. Acest proces nu doar prelungește durata de viață a mașinii, ci și asigură funcționarea sa fără probleme și schimbarea lină a treptelor de viteză. Procedura poate varia în funcție de modelul și marca mașinii, de aceea este important să urmați recomandările din manualul de utilizare sau să consultați specialiști cu experiență în lucrul cu tipul specific a cutiei de viteze. Procedura include mai multe etape cheie. Golirea uleiului uzat În primul rând, este necesar să ridicați mașina pe un elevator sau să folosiți dispozitive de susținere pentru a crea acces la unitatea de transmisie. Apoi, se face golirea uleiului vechi, care este contaminat cu particule metalice, oxidare și alte impurități care afectează negativ funcționarea cutiei de viteze. Schimbarea filtrului de ulei După golire, urmează să schimbați filtrul de ulei, dacă există unul. Acest lucru este important pentru menținerea curățeniei uleiului nou și prevenirea re-contaminării cutiei de viteze. Apoi se face umplerea cu lichid de lubrifiere proaspăt. Acesta trebuie să corespundă specificațiilor producătorului auto. Frecvența de schimbare Frecvența de schimbare a uleiului în cutia de viteze poate varia și ea pentru diferite vehicule. De obicei, este o procedură recomandată la fiecare 50-100 de mii de kilometri parcurși, dar recomandările exacte pot fi găsite în manualul de utilizare sau de la dealer. Diferențele în schimbul uleiului Diferențele în schimbul uleiului între cutia de viteze manuală și cea automată sunt legate de caracteristicile de construcție și funcționare ale acestor sisteme. Iată câteva dintre ele: De obicei, într-o cutie de viteze manuală nu există un filtru de ulei special. Procedura implică golirea prin șurubul de scurgere și umplerea prin orificiul de umplere. În cazul unei cutii automate, adesea există un filtru de ulei care necesită înlocuire. Prin urmare, procesul de înlocuire include și schimbarea filtrului de ulei. În cutiile de viteze manuale, de obicei se utilizează un ulei de transmisie special, care corespunde cerințelor producătorului. În cutiile automate, poate fi utilizat ulei ATF (Automatic Transmission Fluid). În cutiile de viteze manuale, această procedură este de obicei mai rară, iar procesul de înlocuire este mai puțin complicat și necesită mai puțină instrumentație specializată. Prețurile pentru schimbul de ulei în cutia de viteze Pe lângă cele menționate mai sus, prețul este influențat și de faptul că în cutiile automate se utilizează ulei special ATF (Automatic Transmission Fluid), care este adesea mai scump în comparație cu uleiul de transmisie. Prin urmare, service-urile auto și atelierele specializate în întreținerea cutiilor automate de viteze pot percepe prețuri mai mari pentru serviciile lor. În general, costul schimbului de ulei în cutia de viteze automată este de obicei mai mare decât prețul schimbului de ulei în cutia de viteze manuală, din cauza procedurilor mai complexe și a utilizării materialelor specializate. Indiferent de tipul de cutie de viteze, este bine să urmați recomandările producătorului auto privind frecvența schimbului și materialele utilizate pentru a asigura funcționarea eficientă și stabilă a transmisiei și pentru a prelungi durata de viață a autovehiculului. În general, întreținerea cutiei de viteze este un aspect important al îngrijirii autovehiculului, care ajută la asigurarea funcționării sale fiabile și pe termen lung. Efectuarea regulată a acestei proceduri ajută la prevenirea defecțiunilor grave și economisește bani pe termen lung pentru reparații. În Moldova, această procedură este efectuată practic peste tot, dar în diferite condiții. În ultimul timp, devin din ce în ce mai importante problemele legate de colectarea și reciclarea ecologică. De asemenea, este important nu doar procedura de schimbare, ci și alegerea uleiului potrivit. La Chișinău, schimbarea uleiului în cutia de viteze manuală și automată poate fi obținut calitativ și rapid în rețeaua de service-uri auto Master LUX. La fel, aici găsiți un magazin unde puteți cumpăra sau comanda filtrele necesare. Schimbarea uleiului și a filtrelor la autoservice Master LUX
FAQ
Achita cu Visa Achita cu Visa Electron Achita cu MasterCard Achita cu Maestro Site securizat pentru achitari online
0 Sună
comandă online - (022) 81 92 43 068-333-749 Botanica - (022) 81 92 47 Petricani - (022) 81 92 46